11/01/2012

7-9 février, La Gaude: IBM Cloud Computing Top Gun - Formation pour Vendeurs Cloud [Partenaires & IBMers]


IBM organise une formation à la vente de projets/solutions Cloud... à base de technologies et services IBM.
Cette formation est ouverte aux IBMers et aux vendeurs Cloud des Partenaires majeurs d'IBM [ceux-ci se reconnaîtront - en cas de doute, contactez-moi, Loic Simon - 06 76 75 40 71].

Elle prépare bien à une la certification commerciale utile pour obtenir la Cloud Computing Specialty en tant que Cloud Builder ou Cloud Infrastructure Provider [par exemple].

La formation est en anglais. Elle dure 3 jours et a lieu à La Gaude du 7 au 9 février.  

IBM Cloud Computing Top Gun is coming to La Gaude, France, 7-9 February!

Cloud computing changes the way we think about technology choices.
Control of technology decisions is shifting out of the hands of IT organizations!
New forces that are not easily controlled by IT are pushing themselves to the forefront of IT spending.

Can you capitalize on the interplay and convergence of the crucial forces surrounding cloud computing? As a seller, do you understand IBM cloud computing services and offerings well enough to maximize your opportunities?

This face-to-face sales class will provide solid foundation for participants to broaden their understanding and sales skills around cloud computing, emphasizing team cooperative selling approaches across IBM business units and Partners.
Through lectures, hands on exercises and interactive class discussions, participants will leave this class with the skills to close business with cloud solutions based on IBM offerings.

Objectives of this 3 day face-to-face sales class:
  • Recognize and articulate the benefits of using IBM Cloud Computing platforms, software, and services
  • Describe the value and benefits of IBM’s Cloud Computing Strategy and Reference Architecture
  • Identify client opportunities and entry points for cloud
  • Explain IBM Cloud Computing Value Propositions
  • Practice client engagements using whiteboarding and role-play scenarios
  • Construct and apply value selling strategies for cloud
  • Compare and evaluate competitive cloud offerings to best position IBM services and platforms
  • Formulate TEAM IBM solutions utilizing the most appropriate resources, tools, program offerings and organizations
Audience: Sales, not technical
A wide range of professionals who sell solutions comprising IBM software and systems will benefit from this offering.
Target audiences include Business Partners and anyone responsible for selling cloud solutions.
This is a sales class, not technical.

CLICK HERE TO ENROLL.
Seating is limited! 

You will be sent a confirmation and logistics note once you have been confirmed in the class.  This confirmation will provide guidance regarding your pre-requisite tasks.

Your company/business unit will be responsible for any meals, accommodation and transportation expenses, if applicable.

Need more info? 
Contact Don Cleveland - clevelan@us.ibm.com

Vous pouvez aussi m'appeler, bien sûr!


Loic Simon
Business Development - Partenaires Cloud
www.club-cloud.com
loic_simon@fr.ibm.com 
+33 6 76 75 40 71 

09/01/2012

IBM SmartCloud Entry [x86] - 16 et 17 février - Workshop de mise en oeuvre pour Cloud Builders - IBM Innovation Center - Noisy le Grand

16 et 17 février: Formation [technique] gratuite à SmartCloud Entry, réservée aux Partenaires IBM Cloud Builders.
Nous vous invitons à faire participer l'un de vos spécialistes de la mise en oeuvre d'infrastructures de virtualisation et de Cloud à un workshop de mise en oeuvre concrète de SmartCloud Entry [Starter Kit for Cloud, x86 Edition] que nous organisons à votre intention les 16 et 17 février prochains à l'IBM Innovation Center de Noisy le Grand [IDF].

Agenda:  Priorité aux travaux pratiques [Labs]
Ce workshop de 2 jours concerne les professionnels qui mettent en oeuvre les solutions. Il intégre à la fois des cours et des séances de manipulation, couvrant ainsi tout le processus d'installation des infrastructures et la solution SmartCloud Entry sur IBM System X.

La formation est délivrée en anglais par des experts d'IBM. Elle réunit des partenaires en provenance de plusieurs pays d'Europe et couvre les sujets suivants:
  • Overview of IBM SmartCloud Entry and positioning to other IBM cloud solutions
  • IBM SmartCloud Entry services engagements - collateral overview and engagement outlines (design and implementation services)
  • IBM SmartCloud Entry Labs
  • IBM System x Cloud reference architectures such as: BladeCenter Foundation for Cloud and eLite
  • IBM System x, BladeCenter, DS3500 storage, v7000 storage and BNT networking deep dives
Les places sont limitées: inscrivez-vous en cliquant sur ce lien.


Cliquez sur l'image pour en savoir plus sur SmartCloud Entry

30/12/2011

IBM SmartCloud Provisioning - 27 janvier - Roadshow pour Partenaires Cloud IBM - IBM Bois-Colombes


Cloud Builders, Cloud Infrastructure Providers, VADs, participez à l'étape parisienne du Roadshow SmartCloud Provisioning qui aura lieu le 27 janvier chez IBM à Bois-Colombes.

L'équipe Tivoli en charge de la formation et de l'information des Partenaires IBM organise le 27 janvier 2012 une session dédiée à IBM SmartCloud Provisioning dont voici également une démonstration [sous son ancien nom de IsaaC]


Cette nouvelle va ravir les participants à notre 1er RV des Experts - Cloud Builders qui sont tous "tombés amoureux" de SmartCloud Provisioning après la présentation de Dominique Lacassagne.

Voici le message [en VO] associé à cette invitation.
Les experts Tivoli interviendront en anglais, mais je parie que nos experts français comme Dominique seront là également !

IBM SmartCloud Provisioning is a key component of IBM SmartCloud Foundation

IBM SmartCloud Foundation allows enterprises to easily build and rapidly scale private cloud environments with unparalleled time-to-market, integration and management.
It provides multiple entry points, to automate the management of virtual environments and build a dynamic service delivery model.

In this session we will quickly show you how IBM's SmartCloud Foundations help provide a comprehensive Infrastructure-as-a-Service.
We shall show not only the strengths from management and administration of these services but also the availability, performance, security, compliance, usage and metering of these services, starting with IBM SmartCloud Provisioning and progressing in capabilities to our advance cloud stack and to integration with cloud service management.

Build and manage a low touch, highly scalable cloud with IBM SmartCloud Provisioning

IBM SmartCloud Provisioning provides businesses with an Infrastructure as a Service cloud, helping to reduce costs and providing a highly scalable, rapid deployment environment for running applications and reacting to dynamic changes in user resource demands.

IBM SmartCloud Provisioning works behind the scenes to help prevent service outages by automatically working around hardware failures and supporting in-place adding, removing, and upgrading of physical servers -- all without configuration changes. 

It includes image lifecycle management, which not only allows you to manage image sprawl and drift but also empowers you to do deep image analytics within our image library function.
In addition it provides image construction and composition tool which transforms the complex and time consuming process of creating virtual images into a graphical composition tool.

IBM SmartCloud Provisioning is hardware and hypervisor agnostic integrating with other IBM products to provide a comprehensive service management infrastructure.

IBM SmartCloud Provisioning allows cloud builders, cloud infrastructure providers and their customers to build and operate high-scale low-touch clouds with near-zero downtime and automated recovery across heterogeneous platforms.

IBM SmartCloud Provisioning provides business value in many areas:
  • Leverage rapid scalable deployment designed to meet business growth with near-instant deployment of 100s of virtual machines
  • Rely on a non-stop cloud capable of automatically tolerating and recovering from software and hardware failures
  • Setup a cloud in minutes
  • Save IT labor resources at scale by enabling self-service request and highly automated operations
  • Reduce complexity through ease of use and improve time to value
  • Control image sprawl and reduce business risk through rich analytics, image versioning and federated image library features
  •  Transform the complex and time consuming process of creating virtual images into simple graphical tool with image construction and composition tool
  • As a Line of business user, spend less time (90%+ savings) building down systems and more time innovating
IBM SmartCloud Provisioning distribution is open 

With near zero upfront investment and less than a half day of training, you will be able to deploy this complete Cloud solution, while being perfectly positioned to add additional value add services.

Cloud Builders, Cloud Infrastructure Providers, VADs, réservez votre place pour le 27 janvier en vous inscrivant ici.

29/12/2011

Cloud Channel Marketing - Mes 6 plus 6 prédictions pour 2012 - Loic Simon, Club Cloud des Partenaires

En tant qu'animateur du Club Cloud des Partenaires, je constate que le Marketing vers, avec, de et entre nos partenaires Cloud évolue pour prendre en compte la poussée des médias / réseaux sociaux, elle-même accélérée par la pénétration des smartphones et autres tablettes, mais également par les inévitables restrictions budgétaires [crise oblige!].

Après des prédictions 2011 un peu polémiques [mais assez "spot on" dans les faits], voici 6 plus 6 prédictions plus "mesurées" pour 2012:

2012 sera une année de transition pour les équipes Marketing qui continueront à...
  1. Hésiter à co-financer des actions mutualisées de Marketing d'attraction [inbound].
  2. Allouer la majorité des budgets au télémarketing et aux événements clients.
  3. Créer des landing pages publicitaire remplies de formulaires inquisiteurs [et repousseurs]
  4. Faire des présentations désuètes remplies de bullet points, de logos publicitaires et de ©.
  5. Repousser la mise en oeuvre de Blogs par crainte [fausse barbe!] d'un manque de contenus réguliers.
  6. Exploiter Twitter surtout comme un outil promotionnel et publicitaire.
Mais 2012 sera l'année propice pour...
  1. Exploiter vraiment les Medias Sociaux et autres outils du Marketing 2.0 [cf image ci-dessus]
  2. Organiser la production et le partage de contenus d'experts, notamment au travers de Blogs
  3. Publier des documents réutilisables [eg des Powerpoint - pas des PDF - sans © décourageant...] et aider les partenaires et les  clients à produire et à partager du contenu.
  4. Utiliser des applications SaaS pour gérer notre PRM [Partner Relationship Management] et la collaboration entre nos partenaires.
  5. Faire collaborer des coopétiteurs, en poussant notamment nos partenaires à mutualiser des actions marketing avec leurs confrères.
  6. Combiner "offline" et "online", en associant par exemple des évènements "physiques" avec des contenus et actions en ligne.

Et vous, quelles sont vos prédictions pour 2012 ?

Loic Simon
Business Development - Partenaires Cloud
www.club-cloud.com
loic_simon@fr.ibm.com 
+33 6 76 75 40 71
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